[widgets_on_pages id=“Trademark“]
Pro použití ochranné známky jinou osobou než její majitelem je nutná buď licenční smlouva nebo smlouva o převod ochranné známky.
Uzavřením licenční smlouvy získává nabyvatel právo nabízet a prodávat produkty a služby označené ochrannou známkou, pokud není v podmínkách uvedeno jinak. Licenční smlouva může být výlučná a nevýlučná.
Na to, aby licenční smlouva nebo převod ochranné známky a patentu byl účinný, ochranná známka nebo patent musí být registrovány na příslušném úřadě – ÚPV, USPTO (pro USA) nebo OHIM (pro EU).
[widgets_on_pages id=“TM-CTA“]
Nejčastějším typem licenční smlouvy majitel ochranné známky (nebo patentu, designu, resp. Jiného předmětu) dává právo na využívání ochranné známky předmětu vynálezu, užitného nebo průmyslového vzoru. Kromě standardní licence existují i licence know-how, což je licence na poskytnutí nechráněných, ale utajených výrobních či jiných poznatků, tedy předávání velmi důležitých informací, které vám v podnikání mohou pomoci. Další typ licence je smíšená licence s povinnostmi zachovávat jistý standard kvality produktů nebo služeb – franchising, např. McDonnald ‚s restaurace nebo OMV pumpy.
V případě, pokud potřebujete provést změny ve Vaší licenční smlouvě nebo konzultovat obsah smlouvy, můžete si objednat naše poradenské služby.
Znění ochranné známky
Ochranná známka nemůže obsahovat údaje týkající se druhu, jakosti, množství, určení, ceny, zeměpisného původu, doby výroby výrobku nebo poskytnutí služby. Pokud máme hlavní značku Google a používáme ji [...]
Slovní a obrazová ochranná známka
Obrázek nebo slovo Těžkou otázkou při registraci ochranné známky je i rozhodnout se, zda chránit značku ve formě slova nebo logo ve formě obrázku nebo obě vzájemné kombinaci nebo každé z nich [...]
Třídy ochranných známek
Více tříd vyšší poplatky.Poplatky za registraci ochranné známky se zvyšují každou další třídou výrobků nebo služeb, pro kterou si ochrannou známku dáte registrovat. A těchto tříd je 45. Majitelé ochranných známek si obvykle zvolí [...]
Státy nicejské dohody
Více zemí vyšší poplatky. Jednou z otázek ochraně značky nebo loga je i výběr počtu zemí, v nichž má být značka nebo logo chráněná. Stačí pouze jedna země, nebo je již lepší uplatnit [...]
Definice ochranné známky
Hlavním účelem ochranné známky je schopnost identifikovat výrobek konkrétního výrobce a odlišit jej od jiných totožných nebo podobných výrobků konkurence. Dochází tak k odstranění anonymity, definování image a reputace výrobků společnosti. Vaše společnost [...]
Trvání ochranné známky
Trvání ochranné známky je 10 let od data podání přihlášky k registraci. Platnost ochranné známky lze neomezeně prodlužovat. Ochranná známka vchází v platnost v době, kdy se zapíše do jednoho z příslušných úřadů [...]